Briefadres

Scroll naar

Direct regelen

Wat u moet weten

  • U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres van een familielid, vriend of kennis zijn in een andere gemeente in Nederland.
  • De bewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven
  • De bewoner van uw briefadres moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt
  • Uw briefadres moet een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP)
  • Als u zelf geen briefadres kunt aanvragen, dan kunt u hiervoor een familielid of curator vragen. U moet die persoon machtigen
  • Verblijft u in een zorginstelling of gevangenis? Vraag daar om een aanvraagformulier. Stuur het ingevulde aanvraagformulier en deze documenten op naar Gemeente Geldermalsen.
  • De gemeente onderzoekt of u geen woonadres hebt. Klopt dit? Dan wordt u ingeschreven op het briefadres. U krijgt hierover bericht van de gemeente.

Aanvraag

Voor de aanvraag van een briefadres heeft u de volgende documenten nodig:

  • Een schriftelijke uitleg, waarin u vertelt waarom u een briefadres nodig heeft
  • Schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres
  • Een kopie van het geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner/eigenaar
  • Een geldig identiteitsbewijs van uzelf
  • Als u voor een ander aanvraagt: de machtiging