Uittreksel uit BRP aanvragen

Scroll naar

Let op

Gemeente Geldermalsen wordt per 1 januari 2019 gemeente West Betuwe. Dat betekent wat voor onze diensten en service voor u in de laatste weken van het jaar.

Op woensdag 19 december is het de laatste mogelijkheid in 2018 om een uittreksel uit het BRP te bestellen via de website van uw gemeente. U krijgt dit product via de post. Wij versturen het uiterlijk vrijdag 21 december naar u.
Tot vrijdag 21 december kunt u tot 12.00 uur een uittreksel aanvragen in het gemeentehuis van uw gemeente. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken en u kunt het product meteen meenemen.

Wat u moet weten

  • Het uittreksel basisregistratie personen (BRP) heette vroeger uittreksel gemeentelijke basisadministratie (GBA).
  • U kunt een uittreksel BRP nodig hebben als u zich wilt inschrijven voor een woning of als u uw auto wilt overschrijven.
  • Het uittreksel BRP kunt u aanvragen voor uzelf, voor uw (meerderjarige) kind of voor iemand anders die u heeft gemachtigd.
  • Geef goed aan waarvoor u het uittreksel nodig hebt en wat erop moet staan. Bijvoorbeeld uw woonhistorie. Dan maakt de gemeente een uittreksel met de juiste gegevens erop.
  • U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen: talen Frans/Duits/Engels of Spaans/Italiaans/Turks.
  • Hebt u een verklaring nodig dat u de Nederlandse nationaliteit hebt (bewijs van Nederlanderschap)? Vink dan bij de aanvraag de optie nationaliteit aan.
  • Een Bewijs van in leven zijn is alleen leverbaar in het Nederlands
  • Hebt u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Vraag dan een afschrift burgerlijke stand aan.

Kosten

  • Online aanvraag: 10,70 euro. Het afschrift ontvangt u binnen twee weken per post.
  • In het gemeentehuis: 13,20 euro

Aanvraag

Voor een aanvraag heb je nodig:

  • Een geldig identiteitsbewijs en/of DigiD inlogcode.